2021. július 14., szerda

Alexander Osterwalder & Yves Pigneur: Üzletimodell-építés kézikönyve


"A könyv alapos áttekintést  nyújt az üzleti modellek természetéről. Bemutatja a hagyományos és formabontó modelleket, valamint azok dinamikáját és innovációs technikáját. Megmutatja, hogyan helyezzük el saját vállalkozásunkat ebben a folyamatosan változó, kihívásokkal teli környezetben, és hogyan tervezzük újra vállalkozásunk üzleti modelljét."

A könyvet olyan vállalkozóknak és vállalkozni akaró embereknek, akár cégvezetőknek ajánlom, akik már kicsit konyítanak az üzleti élet definícióihoz, s bár én nem ilyen vagyok, mégis olvastam a könyvben érdekes és informatív dolgokat, de azt gondolom, nagyobb hasznát veszik azok, akik tevékenyebben és aktívabban szeretnének részt venni az üzleti életben, nem úgy mint én, aki pusztán csak kíváncsiságból olvastam el ezt a könyvet. 

A könyv formátuma nagyon tetszetős, stílusa lényegre törő és látványos grafikai megoldásokkal segíti a tartalom megértését, illetve a vizuális befogadóképességet. 

Megismerkedhetünk laikusok számára ismeretlen fogalmakkal, mint például az üzleti modell vászon,  és megtudjuk, mi a 9 fontos üzleti építőelem, majd ezekről az építőelemekről is olvasunk részletesen. 

Megtanulhatjuk, hogyan kell megrajzolni az üzleti vásznat, és megismerjük az öt üzleti modellmintát. Nem mondom, hogy mindent értettem első olvasásra ebben a könyvben és azt sem érzem, hogy nekem konkrétan valaha is szükségem volna erre a tudásra, de soha ne mondjuk, hogy soha, úgy érzem érdekes, különös kirándulás volt a könyv olvasása egy tőlem meglehetősen távol álló világba. 

Miután az összes üzleti mintát megismerjük, jöhet a tervezés. Pontosan hat üzletimodell-tervezési technikát ismerünk meg, majd kialakíthatjuk az üzletimodell stratégiánkat is. 

A már meglévő üzleti modelleket is rendszeresen szükséges ellenőrizni, amiből megtudhatjuk, hogy mennyire működőképes még, milyen változásokat szükséges végrehajtani, elég-e egy-két kisebb javítás, vagy nagyobb beavatkozásokra is szükség lehet. Konkrét példákon bemutatva nézhetjük meg, hogyan működik ez egyes cégeknél. 

Pl. az Amazon.com fő erősségeit és gyengéit elemezhetjük ki egy régebbi állapot szerint, amely elemzés és más hasonló elemzések nagyon sok információhoz és segítséghez juttatnak, vagy elolvashatjuk a Nespresso sikermodelljét.

Összességében elmondható erről a könyvről, hogy egy nagyszerű segítség az üzletimodell-építés témájában való elmélyülésben, számos hasznos tippel szolgál az üzleti stratégiákhoz. Nagyon hasznos azoknak, akik új vállalkozást terveznek indítani, vagy a meglévőt szeretnék a piacon sikeresen megtartani.

A könyv hétköznapi ember számára is érdekes és érthető, de én inkább kifejezetten üzleti szférában dolgozóknak ajánlanám, nekik viszont egy alapkönyv lehet, amiből sok apró trükköt tanulhatnak, vagy  felfrissíthetik a tudásukat.

Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése