Kis műterem sorozat
Nagyon megörültem, amikor megláttam ezt a könyvet. Már egy régebbi bejegyzésben említettem, hogy amikor meglátok egy új kreatív könyvet, valami elnyomhatatlan késztetést érzek a beszerzésére.
Ez a könyv azért volt különösen nagy öröm számomra, mert régóta készülök kipróbálni a pasztellkrétát, már a megfelelő papírt is beszereztem hozzá és természetesen a pasztellkréta is itt lapul a fiókban.
Ez a könyv azért volt különösen nagy öröm számomra, mert régóta készülök kipróbálni a pasztellkrétát, már a megfelelő papírt is beszereztem hozzá és természetesen a pasztellkréta is itt lapul a fiókban.
Szeretek rajzolgatni, festegetni, de ezidáig csak az akrilfesték, a színes ceruza és különböző filctollak voltak az eszközeim, ám a pasztelkrétán kívül vár rám még az olajpasztell és a vízfesték is.
Pasztellel Bence készített már táj- és egyéb képeket, szerintem gyönyörűen lehet vele kísérletezni, még így, amatőr tudással is.
Bence pasztellrajza |
A könyvben fantasztikus portrék és emberábrázolások vannak, szinte hihetetlen, hogy a pasztellkréta mire képes. Fotóminőségű portrék készíthetők vele, egyszerűen csodálatosak.
Várakozásommal ellentétben, a könyv több egyszerű kreatív segédletnél, már-már egy albumnak is mondhatnám, benne egy kis művészettörténettel, a portréfestés történetével, kezdve az ókori Egyiptomtól egészen a 20. század művészetéig.
Külön kitér a magyar festészetre, és megtudhattam, hogy az első nagy magyar képmásfestő az idegenben élő Mányoki Ádám volt. Mikor II. Rákóczi Ferenc udvari festője lett, hazatért, s megfestette a fejedelem portréját, mely talán a legsikerültebb műve lett.
Barabás Miklós volt az 1800-as évek derekán a legismertebb magyar portréfestő, Liszt Ferencről készült portréja közadakozásból került a Nemzeti Múzeumba.
Benczúr Gyula, Rippl Rónai József, Mednyánszky László, mindannyian tehetséges portréfestők voltak, ám akkoriban sem volt elég a tehetség, szoros társadalmi, jó kapcsolatok szükségeltettek egy-egy portréfestő sikeréhez.
Olvashatunk a világ nagy művészeiről, Michelangelo, Rubens, Rembrandt, Vincent van Gogh, Frida Kahlo és mások is szerepeltek ebben a kis művészeti összefoglalóban, csodálatosan szép képekkel.
Ezután pedig jöhettek a gyakorlati tanácsok, hogyan fogjunk egyáltalán hozza a pasztellkrétával való alkotáshoz, hogyan válasszunk papírt, amin igen sok múlik. Egy kis színelmélet, egy kis téma és kompozíció-elmélet, egy kis térszerkezet, és a bátrabbak már hozzá is foghatnak az alkotáshoz.
Műteremben vagy szabadban, fotóról vagy modellről, bárhogy is döntünk, a könyvből hasznos tanácsokat kapunk. Én megpróbálkoztam szem-, orr- száj- és fülrajzolással, több-kevesebb sikerrel, de azt gondolom a gyakorlás a siker egyik titka.
A könyv remek, bátran ajánlom, ha pasztellel szeretnétek alkotni, nagyon sok információt tartalmaz a témában.
A szerző, Harsányi Zsuzsanna grafikus, festőművész, így vall a pasztellről:
"A pasztell finomsága, szívet melengető színhatása az, amellyel a leginkább közvetíteni tudom az érzéseimet. Munkáimban a nőiességet, líraiságot, harmóniát, humánumot szeretném átadni."
Bea
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése